در زیارت حضرت رسول خدا و فاطمه زهراء و ائمّه بقیع صلواتُ الله علیهم اجمعین در مدینه طیّبه :
بدانکه مستحبّ مؤکّد است در حقّ قاطبه مردم بخصوص حُجّاج ، مشرّف شدن به زیارت روضه مطهّره و آستانه منوّره فخر عالمیان حضرت سیّد المرسلین محمّد بن عبداللّه صلوات اللّه و سلامه علیه و آله و ترک زیارت آن حضرت باعث آن مى شود که جَفا شود در حق او در روز قیامت و شیخ شهید فرموده که اگر مردم ترک زیارت آن حضرت کنند بر امام است که ایشان را مجبور کند به رفتن به زیارت آن حضرت زیرا که ترک زیارت آن حضرت موجب جفاىِ محرّمست .
شیخ صدوق از حضرت صادق علیه السلام روایت کرده که فرمود هرگاه اَحَدى از شما حجّ کند باید که حَجَّشْ را ختم کند به زیارت ما زیرا که این از تمامى حجّ است و نیز روایت کرده از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام که فرمود تمام کنید حجّ خود را به زیارت حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَاله که ترک زیارت آن حضرت بعد از حجّ جفا و خلاف اَدَبَست و شما را امر به این کرده اند و بروید به زیارت قبرى چند که حق تعالى لازم گردانیده است بر شما حقّ آنها و زیارت آنها را و روزى از حق تعالى طلب کنید نزد آن قبرها .
و نیز از ابوالصَّلْت هَرَوى روایت کرده که گفت به خدمت حضرت امام رضاعلیه السلام عرض کرد که چه مى فرمائى یابن رسول الله در حدیثى که اهل آن روایت مى کنند که مؤ منین در بهشت زیارت مى کنند پروردگارشان را از منازل خود کنایه از آنکه معنى حدیث اگر درست باشد چیست با آنکه متضمّن است چیزى را که بحسب ظاهر با اعتقاد حق درست نمى آید .
پس حضرت جواب او را فرمودند به این طریق که اى اَبَاالصَّلت حق تعالى پیغمبرش محمّد صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله را افضل گردانید از جمیع خلقش از پیغمبران و ملائکه و طاعت او را طاعت خود و بیعت با او را بیعت با خود شمرد و زیارت او را زیارت خود شمرده چنانچه فرموده :
مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ اَطاعَاللّهَ و فرموده :
هر که اطاعت کند از رسول به تحقیق که خدا را اطاعت کرده
اِنَّ الَّذینَ یُبایِعُونَکَ اِنَّما یُبایِعُونَاللّهَ یَدُاللّهِ فَوْقَ اَیْدیهِمْ
براستى کسانى که با تو بیعت کرده اند همانا با خدا بیعت کرده اند و دست خدا بالاتر از دستهاى ایشان است
و حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله فرموده که هر که مرا زیارت کند در حال حیات یا بعد از فوت من چنان است که حق تعالى را زیارت کرده باشد الخ .
و حمیرى در قُرْبُ الاِسْناد از حضرت صادق علیه السلام روایت کرده که فرمود که رسول خداصَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَاله فرموده هر که مرا زیارت کند در حیات من یا بعد از فوت من ، شفیع او گردم در روز قیامت و در حدیثى است که حضرت صادق علیه السلام روز عیدى در مدینه بود پس رفت به زیارت حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله و بر آن حضرت سلام کرد و فرمود که ما بر اهل همه شهرها فضیلت داریم خواه مَکّه و خواه غیر مکّه به سبب زیارت و سَلام ما بر رسول خداصَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَاله .
و شیخ طوسى رَحَمهُ اللّهُ در تهذیب از یزید بن عبدالملک روایت کرده و او از پدرش از جدّش که گفت به خدمت حضرت فاطمه سلام اللّه علیها مشرّف شدم پس آن حضرت ابتدا فرمود به سلام بر من پس از من پرسید که براى چه آمده اى عرض کردم از براى طلب برکت و ثواب فرمود که خبر داد مرا پدرم و اینک حاضر است که هر که بر او و بر من سه روز سلام کند حق تعالى بهشت را از براى او واجب گرداند گفتم در حیات او و شما فرمود بلى و همچنین بعد از موت ما .
علامه مجلسى رَحَمهُ اللّهُ فرموده که در حدیث معتبر از عبداللّه بن عباس منقول است که حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله فرمود که هر که امام حسن علیه السلام را در بقیع زیارت کند قَدمش بر صراط ثابت باشد در روزى که قدمها از آن لغزد و در مقنعه از حضرت صادق علیه السلام روایت شده که فرمود هر که مرا زیارت کند گناهانش آمرزیده شود و فقیر و پریشان نمیرد و شیخ طوسى رَحَمهُ اللّهُ در تهذیب از حضرت امام حسن عسکرى علیه السلام روایت کرده که هر که زیارت کند امام جعفر صادق علیه السلام و پدرش حضرت باقرعلیه السلام را درد چشم نکشد و بیمارى و دردى به او نرسد و مبتلا نمیرد .
و ابن قولویه در کامل حدیث طولانى از هشام بن سالم از حضرت صادق علیه السلام روایت کرده که از جمله فقرات او این است که مردى به خدمت حضرت صادق علیه السلام شرفیاب شد و عرض کرد که آیا زیارت باید کرد پدرت را فرمود بلى عرض کرد چه چیز است از براى آنکه زیارت کند او را فرمود که بهشت از براى او است اگر اعتقاد به امامت او داشته باشد و متابعت او کند عرض کرد کسى که اعراض کند اززیارت او چه خواهد داشت فرمود حسرت خواهد داشت در یوم الحسرة که روز قیامت است ((الخ )) واحادیث دراین باب بسیار است و ما را همین مقدار کافى و وافى است .
سلام ، همسر جوانم ؛ خانم صلاحی که بسیار خانم مومنه ، پاک ، با اخلاق و زائر امام حسین (ع) بودند ، بسیار ناگهانی من و بچه ها را ترک کردند و به دیدار خدا شتافتند . من این زیارت را از طرف ایشون و همه رفتگان علی الخصوص مومنین و مومنات خواندم .